أتباع الأثار | شوێنکەوتنی ئاثار
صفحة 1 من اصل 1
أتباع الأثار | شوێنکەوتنی ئاثار
أتباع الأثار شوێنکەوتنی ئاثار
دینداری ئێمە ئاوایەهەر وەك پێشینانمان وابوون ڕەحمەتی️ اللّٰه یان لێبێت ئێمەش شەرم ناڪەین بست بە بست بە شوێن پێی ئەواندا دەڕۆین ئەمە دینە گەمەو گاڵتە نییە دەبێ بزانی لە ڪێ و لە ڪوێی وەردەگری :
ئێمە دینداری دەڪەین بە :
١- قورئان
٢- فەرموودە
٣- ئاثاری سەلەف
بۆ ئەم ڕێگەیەشمان چەندین بەڵگەمان هەیە لە قورئان و فەرموودەو ئاثاری سەحابەو زانایانی ئەهلی سوننە .
دەستپێك :- ️ اللّٰه تعالی دەفەرموێت وَٱلسَّٰبِقُونَ ٱلْأَوَّلُونَ مِنَ ٱلْمُهَٰجِرِينَ وَٱلْأَنصَارِ وَٱلَّذِينَ ٱتَّبَعُوهُم بِإِحْسَٰنٍ رَّضِىَ ٱللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا۟ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّٰتٍ تَجْرِى تَحْتَهَا ٱلْأَنْهَٰرُ خَٰلِدِينَ فِيهَآ أَبَدًا ذَٰلِكَ ٱلْفَوْزُ ٱلْعَظِيمُ ) [التوبة: ١٠٠].
واتە: وه پێشڪهوتووه یهڪهمهڪان له ڪۆچهران و یاریدهدهران ئهوانهش زۆر بهچاڪی پهیڕهوی ئهوانیان ڪردووه و شوێنیان ڪهوتوون️ اللّٰه لێیان ڕازییه ئهوانیش له اللّٰه ڕازین وه (️اللّٰه) بهههشتانێڪی بۆ ئاماده ڪردوون ڕووبارهڪان دێن و دهچن بهژێریاندا تێیدا دهمێننهوه بێ بڕانهوه ئهوهیه گهیشتن به
ئامانجی گهوره .
#سەیرڪە دەفەرموێت ئەوانەشی ڪە بە چاڪی شوێنیان ڪەوتوون ڪەوایە ئێمە تەنها شوێنڪەوتنی ئەوانمان لەسەرەو هیچی تر .
پێغەمبەری️ش(ﷺ) دەفەرموێت: ( خَيْرُ النَّاسِ قَرْنِي، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ ) واتە: باشترینی خەڵڪی ئەوانەن لەگەڵ مندان ، پاشان ئەوانەی دوای ئەوان دێن ، پاشان ئەوانەی دوای ئەوان دێن .
لە ڕیوایەتی ئیمام أحمد سێ جار دەڵێ(ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ).
صحیح البخاري | ٢٦٥٢ |، والإمام أحمد | ١٩٨٣٥ |.
باشە گەر دوای باشترینەڪانی سەر زەوی نەڪەوین ئەی دوای ڪێ بڪەوین ئەی ئەم دینە لە لایەن ڪێوە بە ئێمە گەیشت ! گەر قەدری ئەوان نەگرین واتە قەدری دینەڪەشمان نەگرتووە ڪە ئەوان بەو هەموو ناڕەحەتییە بە ئێمەیان گەیاند .
عبد️اللّٰه ڪوڕی مسعود(رَضِيَ اللّٰهُ عَنْەُ) ئەڵێت: ئاگادار بن هیچ ڪەسێڪ لە ئێوە لە دینەڪەیدا تەقلیدی ڪەسێڪ نەڪات ، ئەگەر ئیماندار بوو ئەوە ئەمیش ئیمان بھێنێ ، ئەگەر ڪافر بوو ئەمیش ڪافر ببێ ، ئەگەر هەر سوورن لەسەری ، ئەوە تەقلیدی مردوو بڪەن ، چونڪە زیندوو ئەمین نیت لێی لەوەی تووشی فیتنە ببێ .
عَنْ ٲَبِي الْٲَحوَصَ ، عَنْ عَبْدِاللەَّ ، قَال : ٲَلَا لَا یُقَلِّدَنَّ ٲَحَدُڪُم دِینَەُ رَجُلًا ، ٳِن آمَنَ آمَنَ ، وَٳِن ڪَفَرَ ، فَٳِن ٲَبَیْتُم ، فَبِالمَیتِ ، فَٳِنَّ الْحَيَّ لَا یُؤمَنُ عَلَیەِ الفِتْنَة.
شرح ٲصول اعتقاد ٲهل السنة للالڪائي | ۱۳۰ |.
ئێمە تەنها شوێنڪەوتنی ئەوانمان لەسەرە بۆ ئەوەی گومڕا نەبین :
ئیمامی أحمد دەفەرموێت: بەڕاستی ئەوەی لەسەرئێمەیە شوێن ڪەوتنی ئەوەیە ڪە ئەوانی پێش ئێمە لەسەری بوون .
مسائل کوسج | ۲٦۰۳ |.
ابن سیرین دەفەرموێت: دەیان ووت: ئەگەر پیاوێڪ لەسەر ئەثەر بوو ، ئەوە لەسەر ڕێگاڪەیە [ واتە ڕێگای ڕاست ].
الشریعة لإمام الآجري | ٣٧ |.
#عەقیدەی_سەلەف وابووە بەردەوام شوێن ئەوانەی پێش خۆیان ڪەوتوون لە سەحابەڪان و تابعینەڪان .
ئیمامی ئەهلی شام ٲبو عمرو الٲوزاعي ئەڵێت : هەرڪەسێڪ قەولێڪی پێگەیشت لە ڕەسول️ اللّٰه ـوە(ﷺ) چارەی نییە ئیللا ئەبێت دوای بڪەوێ ، ئەگەر هاتوو لە سوننەتی ڕەسول️ اللّٰه(ﷺ) دەستی نەڪەوت ، ئەوە با ئەوە بڵێت ئەقوالی ئەصحابەڪانی لەسەرە ، چونڪە ئەوان لە پێشرن لە ئێمە ، لەبەرئەوە️ اللّٰه تعالی مەدحی ڪردوون : ﴿ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوھُم بِٳِحسَانٍ ﴾.
بەڵام ئێوە ئەڵێن : نا ، بەڵڪو ئەبێت ئەو مەسئەلانە بیخەینە بەر ڕەئی خۆمان لەگەڵ ڪیتابی اللّٰه ، هەرشتێڪ موافق بوو لەگەڵی ئەوە باوەڕمان پێیەتی ، هەرچیشی موخالیف بوو ، ئەوە تەرڪی ئەڪەین ، ئەمەش مەبەستی هەموو داهێنراوێڪە لە ئیسلام ، ئەوەی لەگەڵ ڕەئی خۆی نەگونجێ لە سوننەت ڕەدی ئەڪاتەوە .
عَن الھِقل بن زیاد ، قال الٲوزاعي : ما رٲي امرئٍ في ٲمرٍ بلغە فیە عن رسول اللە ﷺ ٳلا اتباعە ، ولو لم یڪن فیە عن رسول اللە ﷺ ، وقال فیە ٲصحابە من بعدە ، ڪانوا ٲولۍ فیە بالحق مِنَّا ، لٲن اللە تعالۍ ٲَثنۍ علۍ من بعدھم باتباعھم ٳیاهم ، فقال : ﴿ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوھُم بِٳِحسَانٍ ﴾. وقلتم ٲنتم : لا ، بل نعرضھا علۍ رٲینا في الڪتاب ، فما وافقە منھا صدقناە ، وما خالفە ترڪناە ، وتلڪ غایة ڪُلِّ مُحدثٍ في الٳسلام ، رَدُّ ما خالف رٲیە مِن السُّنَّة.
نقض عثمان بن سعید علۍ المریسي | ۱۸۹ |.
ڕێك ئەڵێی لەگەڵ ئەو پێڕەی ئێستایەتی ڪە بە عەقڵی ڪەم و ڪورتی خۆیانەوە حوڪم ئەدەن بەسەر سەلەفدا ، تێڕوانینی خۆیان پێش ئەخەن بەسەر تێڕوانینی تابعین و ئەتباعی تابعین بۆ تێگەیشتن و شەرحی ئایات و ئەحادیث !
ڪێشەڪانمان بە قورئان و فەرموودەو ووتەی هاوەڵان و زانایانی سەلەف و پیاو چاڪان چارەسەر دەڪەین ئەمە ئامۆژگاری ئەمیری ئیماندارانە هەر وەڪ دەگێڕنەوە :
قاضی شریح نامەیەڪی نوسی بو عومرەی ڪوڕۍ خطاب(رَضِيَ اللّٰهُ عَنْەُ) پرسیاری لێڪرد ، ئەویش جوابی بۆ ناردەوە نووسی : بە ڪیتابی اللّٰه حوڪم بدە ، ئەگەر هاتوو لە ڪیتابی️ اللّٰه وەڵامت دەست نەڪەوت ، ئەوە بە سوننەتی ڕەسول️ اللّٰه(ﷺ) ، ئەگەر لە ڪیتابی اللّٰه و سوننەتی ڕەسول️ اللّٰه(ﷺ) وەڵامت دەست نەڪەوت ، ئەوە بەوەی صاڵحین لەسەری بوون ، ئەگەر هاتوو نە لە ڪیتابی️ اللّٰه ، نە لە سوننەتی ڕەسول️ اللّٰه(ﷺ) ، نە لە ئەقوالی صاڵحین وەڵامت دەست نەڪەوت ، ئەوە ئەگەر ویستت لێبوو بە ئیجتھادی خۆت حوڪم بدە ، ئەگەر ویستت لێنەبوو ، ئەوە حوڪم مەدە ، پێم وایە وەستانت خێری تێدایە بۆت ، والسلام علیڪم .
عَنِ الشَّعْبِيِّ ، عَنْ شُرَيْحٍ ، أَنَّهُ ڪَتَبَ إِلَۍ عُمَرَ يَسْأَلُهُ ، فَڪَتَبَ إِلَيْهِ أَنِ : اقْضِ بِمَا فِي ڪِتَابِ اللَّه ، فَإِنْ لَمْ يَڪُنْ فِي ڪِتَابِ اللَّه ، فَبِسُنَّةِ رَسُولِ اللەِ ﷺ ، فَإِنْ لَمْ يَڪُنْ فِي ڪِتَابِ اللَّە ، وَلَا فِي سُنَّةِ رَسُولِ اللهِ ﷺ ، فَاقْضِ بِمَا قَضَۍ بِهِ الصَّالِحُونَ ، فَإِنْ لَمْ يَڪُنْ فِي ڪِتَابِ اللَّه ، وَلَا فِي سُنَّةِ رَسُولِ اللەِ ﷺ ، وَلَمْ يَقْضِ بِهِ الصَّالِحُونَ ، فَإِنْ شِئْتَ فَتَقَدَّمْ ، وَإِنْ شِئْتَ فَتَأَخَّرْ ، وَلَا أَرَۍ التَّأَخُّرَ إِلَّا خَيْرًا لَڪَ ، وَالسَّلَامُ عَلَيْڪُمْ.
رواە النسائي | ٥۳۹۹ | والدارمي | ۱۷۱ | وابن ٲبي شیبة في المصنف | ۲۳٤۳۰ | وابن عبدالبر في جامع بیان العلم | ۱٥۹٦ | والخطیب في الفقیھ والمتفقھ | ٥۳٤ |.
تەماشاڪەن عومەری ڪوڕۍ خطاب صەحابەیە موژدەی بەهەشتی پێدراوە ، ئامۆژگاری قاضی شریح چۆن ئەڪات تیایدا ئاڕاستەی ئەڪات بۆ ئەقول و فەتوای پیاو چاڪان ، بە قسەی جاهیلەڪانی ئەم سەردەمە بێت ئامۆژگارییەڪەی خەلیفە عومەر باتڵە و بت ئاسایە !
عبدالرحمن ڪوڕی یزید ئەڵێت : ڕۆژێك پرسیاری زۆریان لە عبد️اللّٰه ڪوڕی مسعود(رَضِيَ اللّٰهُ عَنْەُ) ڪرد ، ئەویش ووتی : زەمانێڪ هەبوو ئێمە نەمان ئەتوانی فەتوا بدەین لە نێوان خەڵڪیدا ، دواتر️ اللّٰه عزوجل منەتی ڪردە سەرمان بووینە خاوەن عیلم وەڪ ئەیبینن ، هەرڪەسێڪ لە ئێوە قەزاوەت خرایە بەردەستی ئەوە با بەوە حوڪم بدات لە ڪیتابی️ اللّٰه ـدایە ، ئەگەر مەسئەلەیەڪی بۆ هاتە پێش لە قورئان وەڵامێ دەست نەڪەوت ، ئەوە با بەوە حوڪم بدات لە سوننەتی پێغەمبەر(ﷺ) هاتووە ، ئەگەر هاتوو مەسئەلەیەڪی بۆ هاتە پێشەوە نە لە ڪیتابی️ اللّٰه ، نە لە سوننەتی پێغەمبەر(ﷺ) وەڵامی دەست نەڪەوت ، ئەوە با بەوە حوڪم بدات پیاو چاڪان ڪاریان پێڪردووە ، ئەگەر هاتوو مەسئەلەیەڪی بۆ هاتە پێش نە لە ڪیتابی️ اللّٰه ، نە لە سوننەتی پێغەمبەر(ﷺ) ، نە ئەقوالی صاڵحین وەڵامی دەست نەڪەوت ، ئەوە با بە پێی توانای ئیجتھاد بڪات ، وە نەڵێت : من ئەترسم ، چونڪە حەڵاڵ ڕوون ڪراوەتەوە ، حەڕامیش ڕوون ڪراوەتەوە ، وە لە نێوان ئەو دووانەدا هەندێڪ شت هەن لێڪچوون ، واز لەوە بێنە گومانت لێی هەیە بۆ ئەوەی گومانت لێی نییە .
عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَزِيدَ ، قَالَ : أَڪْثَرُوا عَلَۍ عَبْدِاللَّه ذَاتَ يَوْمٍ ، فَقَالَ عَبْدُاللَّه : إِنَّهُ قَدْ أَتَۍ عَلَيْنَا زَمَانٌ ، وَلَسْنَا نَقْضِي ، وَلَسْنَا هُنَالِڪَ ، ثُمَّ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ قَدَّرَ عَلَيْنَا أَنْ بَلَغْنَا مَا تَرَوْنَ ، فَمَنْ عَرَضَ لَهُ مِنْڪُمْ قَضَاءٌ بَعْدَ الْيَوْمِ فَلْيَقْضِ بِمَا فِي ڪِتَابِ اللَّه ، فَإِنْ جَاءَ أَمْرٌ لَيْسَ فِي ڪِتَابِ اللَّه فَلْيَقْضِ بِمَا قَضَۍ بِهِ نَبِيُّهُ ﷺ ، فَإِنْ جَاءَ أَمْرٌ لَيْسَ فِي ڪِتَابِ اللَّه وَلَا قَضَۍ بِهِ نَبِيُّهُ ﷺ ، فَلْيَقْضِ بِمَا قَضَۍ بِهِ الصَّالِحُونَ ، فَإِنْ جَاءَ أَمْرٌ لَيْسَ فِي ڪِتَابِ اللَّهِ وَلَا قَضَۍ بِهِ نَبِيُّهُ ﷺ وَلَا قَضَۍ بِهِ الصَّالِحُونَ فَلْيَجْتَھِدْ رَأْيَهُ ، وَلَا يَقُولُ : إِنِّي أَخَافُ ، وَإِنِّي أَخَافُ ، فَإِنَّ الْحَلَالَ بَيِّنٌ وَالْحَرَامَ بَيِّنٌ ، وَبَيْنَ ذَلِڪَ أُمُورٌ مُشْتَبِھَاتٌ ، فَدَعْ مَا يَرِيبُڪَ إِلَۍ مَا لَا يَرِيبُڪَ.
رواە النسائي | ٥۳۹۷ | والدارمي | ۱۷۳ | وابن ٲبي شیبة في المصنف | ۲۳٤۳۱ | وابن عبدالبر في جامع بیان العلم | ۱٥۹۷ | والخطیب في الفقیھ والمتفقھ | ٥۳۷ |.
↑ئەم دوو ئەثەرە ئیمامی النسائي لە ژێر ناونیشانی ئەم بابە هێناویەتی [ باب الحڪم باتفاق ٲهل العلم ] ئەمەش بەڵگەیە لەسەر ئەوەی ئیتفاقی ئەهلی عیلم ڪاری پێئەڪرێ ڕەدێڪە بۆ ئەوانەشی ئەڵێن ڪتێبی سەلەف بتن !
دینی ئێمە قورئان و سوننەت و #کۆدەنگی زانایانی ئەهلی سوننەیە لە سەحابەو تابعین و ئەتباعی تابعین و دوای ئەوان .
الْمُزَنِيّ وَالرَّبِيعُ دوو خوێندڪاری ئیمامی شافعی بوون دەڵێن: پیاوێك هات بۆ لای ئیمامی شافعی رحمە️ اللّٰه ووتی: پرسیار بڪەم ؟ شافعی ووتی: بپرسە ڪابرا ووتی: لە دینی️ اللّٰه چ شتێك بەڵگەیە؟ شافعی ووتی: ڪتێبی️ اللّٰه ڪابرا ووتی چیتر ؟ شافعی ووتی: سوننەتی پێغەمبەر(ﷺ) ڪابرا ووتی: چیتر ؟ شافعی ووتی: ڕێڪڪەوتنی ئومەت ڪابرا ووتی: لە ڪوێی قورئان هێناوتە ڪە ئەڵێیت ڕێڪڪەوتنی ئومەتیش هەیە ؟ شافعی بیریڪردەوە ماوەیەك ڪابرا ووتی: سێ ڕۆژان لێت ئەگەڕێم بزانم چیئەڵێیت شافعی ڕەنگی تێڪچوو دواتر ڕۆیشت سێ ڕۆژ لە ماڵ نەهاتە دەرەوە دواتر هاتەدەرەوە ڪابراش هاتەوە و ووتی: وەڵامی پرسیارەڪەم ؟ شافعی ووتی: بەڵێ️ اللّٰه فەرموویەتیئەوەی لە پێغەمبەر جیا ببێتەوە لەپاش ئەوەی ڪە ڕێگای هیدایەتی بۆ ڕوونبویەوە وە شوێن ڕێبازێك بڪەوێت ڪە جیا بێت لە ڕێبازی تێڪڕای موسڵمانان ئێمە ڕووی وەرئەگێڕین بۆ ئهو ڕووگهی ڕووی تێڪردووه وە دهیخەینە دۆزهخ و سهرئەنجامی خراپ) دەی ڪەسێك لەسەر جیاوازی ڕێبازی موسڵمانان ناخرێتە دۆزەخ گەر فەرز نەبوایە ڪابرا ووتی: ڕاستە دواتر هەڵسا و ڕۆیشت شافعی ووتی: سێ جار قورئانم خوێندەوە شەو و ڕۆژ تا دۆزیمەوە .
أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ أَخْبَرَنِي، أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الزُّبَيْرُ بْنُ عَبْدِ الْوَاحِدِ الْحَافِظُ الإستراباذي قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا سَعِيدٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَقِيلٍ الْفِرْيَابِيَّ، يَقُولُ: قَالَ الْمُزَنِيّ وَالرَّبِيعُ: كُنَّا يَوْمًا عِنْدَ الشَّافِعِيِّ، إذْ جَاءَ شَيْخٌ، فَقَالَ لَهُ أَسْأَلُ ؟ قَالَ الشَّافِعِيُّ: سَلْ. قَالَ: أَيْشٍ الْحُجَّةُ فِي دِينِ اللَّهِ ؟ قَالَ الشَّافِعِيُّ: كِتَابُ اللَّهِ قَالَ: وَمَاذَا؟ قَالَ: سُنَّةُ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ: وَمَاذَا؟ قَالَ: اتِّفَاقُ الْأُمَّةِ.قَالَ: وَمِنْ أَيْنَ قُلْتَ اتِّفَاقَ الْأُمَّةِ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ؟ فَتَدَبَّرَ الشَّافِعِيُّ سَاعَةً. فَقَالَ الشَّيْخُ أَجَّلْتُكَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ فَتَغَيَّرَ لَوْنُ الشَّافِعِيِّ، ثُمَّ إنَّهُ ذَهَبَ، فَلَمْ يَخْرُجْ أَيَّامًا.قَالَ: فَخَرَجَ مِنْ الْبَيْتِ فِي الْيَوْمِ الثَّالِثِ، لَمْ يَكُنْ بِأَسْرَعَ أَنْ جَاءَ الشَّيْخُ فَسَلَّمَ، فَجَلَسَ، فَقَالَ: حَاجَتِي؟ قَالَ الشَّافِعِيُّ: نَعَمْ، أَعُوذ بِاَللَّهِ مِنْ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ بسم الله الرحمن الرحيم قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ {وَمَنْ يُشَاقِقْ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا} لَا يُصْلِيهِ جَهَنَّمَ عَلَى خِلَافِ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ، إلَّا وَهُوَ فَرْضٌ، قَالَ: فَقَالَ: صَدَقْتَ وَقَامَ وَذَهَبَ. قَالَ الشَّافِعِيُّ: قَرَأْتُ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَلَيْلَةٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ حَتَّى وَقَفْتُ عَلَيْهِ .
المدخل إلى السنن الكبرى للبيهقي .
لە ڪۆتایی دەڵێم بزانە دینی ئیسلام بە شوێنڪەوتی ئاثارە نەك بە ڕاو بۆچوونی خۆت ، ئەوەی شوێن ئاثار نەڪەوێت ڪەسێڪی گومڕاو لادەرە لە ڕێگای ڕاست .
سفیان الثوري رحمه️ اللّٰه فەرموویەتی : دینداری ڪردن بە ئاثارە نەوەڪ بە بۆچوون، دینداری ڪردن بە ئاثارە نەوەڪ بە بۆچوون، دینداری ڪردن بە ئاثارە نەوەڪ بە بۆچوون .
قال سفیان الثوري رحمه️ اللّٰه : إنما الدِّین بالآثار لیس بالرأي، إنما الدِّین بالآثار لیس بالرأي، إنما الدِّین بالآثار لیس بالرأي .
[ شرف أصحاب الحدیث : ٦ ].
ابن وهب رحمه️ اللّٰه دەڵێ : ئێمە لای مالك بن أنس بووین باسی سوننەت ڪرا، مالك فەرمووی : سوننەت ڪەشتیەڪەی نوحە، هەرڪەسێ سەرڪەوێ ڕزگاری دەبێ، وە هەرڪەسێ دوا بڪەوێ نقوم دەبێ .
قال ابن وهب رحمه️ اللّٰه : کنا عند مالك بن أنس فذُکِرَت السُّنة، فقال مالك : السُّنة سفینة نوح، من رکبها نجا، ومن تخلَّف عنها غرق .
[ ذم الکلام : ٨٧٢ ].
مالك رحمه️ اللّٰه فەرموویەتی : ئاثار ڪەم نابێتەوە لەناو هیچ ڪۆمەڵێڪدا ئیللا هەواو ئارەزوو لەناویاندا بڵاو دەبێتەوە، وە زانایان ڪەم نابنەوە لەناو خەڵڪیدا ئیللا خەڵڪی دوور دەڪەونەوە لەدین .
قال مالك رحمه️ اللّٰه : ما قلَّت الآثار في قومٍ إلَّا ظهرت فیهم الأهواء، ولا قلَّت العلماء إلَّا ظهر في النَّاس الجفاء .
[ ذم الکلام : ٨٨٢ ].
عروة بن الزبیر فەرموویەتی : سوننەت سوننەت، بەڕاستی سوننەت ڪۆڵەڪەی دینە .
عن هشام بن عروة، عن أبیه، قال : السُّنن السُّنن، فإنَّ السُّنن قوام الدِّین .
[ السنة للمروزي : ١٠١ ].
ڕەحمەت لەوەی دینەڪەی لە قورئان و فەرموودە بە تێگەشتنی زانایانی سەلەف وەردەگرێ و شوێن ڪەوتەی ئاثارەو وازی لە ڕەئی خۆی هێناوە لە دیندا و خۆی پاراستووە لە بیدعەو دوورە لێی ،️ اللّٰه هیدایەتی هەموو لایەك بدات بۆ ڕێگای ڕاستی ئیسلامەتی ، آمین .
پێناسەی سەلەف,سەلەفی,سەلەفی چیە,سەلەفیەت,سەلەفی مەدخەلی,سەلەفی چییە,سەلەفیەکانی کوردستان,سەلەفی جیهادی,سەلەفییەکان کێن,فەلسەفەی ئیسلامی,نەوال سەعداوی,تەفسیری سورەتی الطلا
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى